Značkový tovar

Nakupujeme často, takmer denne sú to potraviny, potom oblečenie a potreby do domácnosti, spotrebiče či elektroniku, no pri každom tovare si všímame značku výrobku. Každý z nich totiž nejakého výrobcu má a teda aj svoje logo na obale produktu. Výrobca zverejnením svojej značky na výrobkoch vlastne dáva záruku kvality a zároveň riskuje aj svoje dobré meno.

platební karta

Nakupovanie s rozumom sa oplatí
Pri nákupoch môžeme, samozrejme, natrafiť aj na výrobcov, ktorí sa veľmi na kvalitu neorientujú, a tak ich tovary lákajú zákazníkov na bezkonkurenčne nízke ceny. A tí sa v snahe ušetriť spoľahnú, že kúpili kvalitu za dobrú cenu, ale častokrát sú po čase používania sklamaní. Už pri rozhodovaní sa o výške ceny daného produktu musia rátať s tým, že nízka cena znamená menej spoľahlivú a menej kvalitnú alternatívu výrobku.
Situáciu, ktorú teraz opíšem, už zažil snáď každý z nás, ale pri nákupe si to takmer nikto neuvedomuje:

  • nakupovaním najlacnejších tovarov nakoniec prerobíme oveľa viac, ako by sme si mysleli, lebo výrobok je kazový, stále je s ním problém, a tým pádom zostáva takmer nevyužitý. A tak si musíme zaobstarať nový a to sa opakuje stále dookola. V konečnom dôsledku minieme oveľa viac ako keby sme pri prvom nákupe investovali do kvality.

  • druhá strana mince značkových tovarov je značné predraženie, ktoré je zbytočné, a to len preto, že nesie určité logo výrobcu, ktorý je komerčný viac, ako je nutné a takýmto spôsobom zarába na bohatšej vrstve zákazníkov. O tej je známe, že nemá so zaplatením vyššej sumy problém, a tak sú tieto produkty vyrábané hlavne pre nich. Človek, ktorý si drahšie veci dovoliť nemôže a aj napriek tomu urobí všetko, aby si ich zaobstaral, časom dôjde k názoru, že investované prostriedky boli zbytočne vyhodené a pripadá si ako hlupák.

brýle

Najjednoduchšie, ako predísť týmto problémom, je kupovať veci len ak ich naozaj nutne potrebujeme, vyberať si tovary strednej cenovej kategórie, ktoré vydržia pomerne dlho k svojej cene a hlavne nebudú stáť nevyužité na poličke alebo v skrini.